https://www.facebook.com/nurul.jannah.5439?ref=tn_tnmn SEMANGAT BOSS,PENCIL.MY

Friday, February 14, 2014

Kata seorang hamba Allah " Kemaafan tidak akan mengubah masa lalu (yakni di dunia) namun ia mempermudahkan masa depan(yakni di ahkirat). Semoga kita saling sayang menyayangi sesama manusia lillahi taala,besar ganjaran dari Allah "

Maafkanlah aku yang jahil ini wahai hamba Allah :')

Apabila kita redha pada sesuatu yg mengecewakan hati kita , maka percayalah Allah akan mengantikan kekecewaan itu dengan sesuatu yg tidak di jangka........

" Maafkan orang-orang yang menghina ,mengata , mencaci , mengfitnah kita . Kita tak mau ka di padang mahsyar besok , Allah kata " Aku telah turun kan UJIAN pada kamu semasa kamu di dunia wahai hamba KU , namun kamu BESABAR akan ujian Qada dan Qadar yg telah aku tetapkan pada mu itu , kamu pula memaafkan musuh kamu dan kamu pula selalu berperasangka baik terhadap AKU dan Ujian KU , kerana itu AKU juga mengampun kan dosa2 kamu terhadap KU . AKU mengasihi mu wahai hamba ku dan di sebab kan kemaafan mu diantara hamba2KU mahu kah kamu AKU masukkan kedalam syurga KU bersama-sama orang yang beriman " ?

" Kalau orang tu di fikir Ahkirat lebih besar , pasti apa yg berlaku di dunia ni dia angap UJIAN yang bakal dia tempuhi untuk masuk ke syurga , bila dia nak syurga , dia akan hadapi ujian itu dengan ciri ciri orang beriman..... DUNIA ni kecil bagi org2 yang beriman , dan AHKIRAT itu adalah BESAR pada mereka . persangka baik pada Allah pasti kamu akan di muliakan kelak....."

Wallahu'alam......

No comments :