https://www.facebook.com/nurul.jannah.5439?ref=tn_tnmn SEMANGAT BOSS,PENCIL.MY: realiti hidup

Friday, May 16, 2014

realiti hidup

aku selalu tertanya-tanya mengapa Allah mengujiku dengan perkara bagiku ia amat menyakitkanku,bgiku aku x mampu utk lakukan apa-apa..mengapa Allah selalu mengujiku dengan kesedihan dan kekecewaan yg xpernah aku jangka selama ini berlaku... selama ini aku xjangka perkara sebergini akan berlaku dalam driku... aku menanyakan kepada seorang hamba Allah yg ku anggap ia sebagai penasihatku yg memahamiku, ia menjawab, " Inilah namanya kehidupan ...ada pahit dan manis,ada susah dan senag. Dan Allah nak uji kita..nak lihat komitmen kita....kesabaran kita..yang penting bukan siapa yang hadir dalam hidup kita tp adakah kehadiran itu dekatkan kita pada Allah @menjauhkan kita dri Nya"... aku bukanlah wanita yg kuat dalam menetang perkara yg berkaitan soal hati dan perasaan... aku bersyukur sbb aku diuji dan ujian dan dugaan Allah yg menyedarkan aku dri terhumbat kearah yg salah... ini bermakna Allah syg lagi pada aku..aku je yg xsedar...



semalam aku mengikut program anjuran badan organisasi sendiri,ke anjung singgah di kuala lumpur..menyelami kehidupan orang yg xda tempat tinggal,tempat bergantung,hidup yg xada arah tuju, kesian bila melihat keadaan orang seperti ini... hidup mereka lagi pahit dri aku...aku bersyukur yg Allah memberi kehidupan aku lagi bahagia (Alhamdulillah) ,sbb aku ada Allah,keluarga, kawan dan ada orang yang syg kan aku,walupun aku xtahu siapa orang nya... terima kasih kerana hadir dalam hidup jannah.. dan membantu jannah selama ini... Aku sgt2 bersyukur bukan hidup aku lagi sedih tetapi ada lagi insan yg lagi sedih dan lagi susah....terima kasih Allah kerana bagi aku peluang untuk mengenali orang2 seperti itu.. dan memberi aku kesedaran...


No comments :